Nowości
Namiot BLADY PRZYJACIEL Tipi - Teepee
Namiot SRRYTNA PRZEKORNOŚĆ - Teepee
Producenci
Newsletter
Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.

Teleskop Strike 115 PLUS - Levenhuk

Dostępność: brak produktu
Cena: 1 189,00 zł 1189.00
quantity szt.
dodaj do przechowalni
Ocena: 0
Producent: Levenhuk
Kod produktu: 65567

Opis

Teleskop Levenhuk Strike 115 PLUS - Teleskop Newtona, średnica soczewki obiektywowej: 114 mm., ogniskowa: 900 mm

Levenhuk Strike 115 PLUS to podstawowy teleskop Newtona z serii PLUS. Główną zaletą teleskopów zwierciadlanych jest całkowite wyeliminowanie aberracji chromatycznych, które można zaobserwować
w przypadku teleskopów refrakcyjnych. Ten model pozwala prowadzić obserwacje najbardziej znanych obiektów Układu Słonecznego, jak również największych i najjaśniejszych obiektów głębokiego nieba.
Będziesz mógł szczegółowo badać powierzchnie planet i Księżyca, obserwować piękne pierścienie Saturna
i księżyce Jowisza, a także odkryć bogactwo sfery niebieskiej.

Teleskopy z serii Levenhuk Strike PLUS posiadają wysokiej jakości układ optyczny.
Seria obejmuje refraktor oraz dwa teleskopy Newtona. Układ optyczny Levenhuk używany w tych modelach jest porównywalny do optyki używanej w profesjonalnych teleskopach. Wszystkie soczewki i lustra zostały wykonane ze szkła pokrytego pełną, wielowarstwową powłoką, dzięki czemu obraz jest niezwykle ostry i nasycony, co jest znakiem rozpoznawczym teleskopów Levenhuk.

Teleskop Levenhuk Strike 115 PLUS jest bardzo prosty w obsłudze. Tubus jest mocowany na montażu paralaktycznym niemieckim wyposażonym w pokrętła mikroruchów. Przed rozpoczęciem obserwacji montaż paralaktyczny należy wypoziomować. Mimo konieczności regulacji jest on o wiele bardziej przydatny niż montaż azymutalny, jeśli obserwowane mają być poruszające się obiekty. Montaż jest wyposażony w specjalne tarcze, które umożliwiają skierowanie teleskopu na ciało niebieskie przy użyciu współrzędnych niebieskich. Montaż jest zamocowany na wytrzymałym i stabilnym stalowym statywie. Przymocowany do tubusu teleskopu szukacz Red Dot pełni funkcję laserowego wskaźnika i w znacznym stopniu ułatwia nawigację po rozgwieżdżonym niebie,
a także pozwala bardzo szybko odnaleźć żądany obiekt.

W skład zestawu zaawansowanego wchodzą wszystkie elementy, dzięki którym w pełni wykorzystasz możliwości teleskopu. Znajdziesz tam dodatkowe akcesoria, takie jak książki
i oprogramowanie, które pozwolą Ci pogłębić astronomiczną wiedzę, dodatkowe okulary (w tym okular powiększający) oraz futerał Zongo 40. Teleskop jest zapakowany w kolorowe pudło.

Wszystko to sprawia, że teleskop Levenhuk Strike PLUS idealnie nadaje się na prezent dla astronomów amatorów, których fascynują tajemnice wszechświata.

Zawartość zestawu:

• teleskop Levenhuk Strike PLUS na montażu paralaktycznym niemieckim
  • stalowy statyw
  • plastikowy tubus ogniskujący 1,25"
  • okulary: KF 25, PL 10 mm
  • okular powiększający 7,5-22 mm
  • soczewka Barlowa 2x
  • szukacz: Red Dot
  • "Zobacz wszystko!" – przewodnik astronoma zawierający opisy 280 ciał niebieskich
  • zestaw plakatów przedstawiających ciała niebieskie (Księżyc, Słońce i inne gwiazdy, Układ Słoneczny)
  • planisfera
  • płyta CD z oprogramowaniem Stellarium, które pomoże Ci podczas obserwacji astronomicznych
  • kompas
  • futerał Zongo 40
  • instrukcja obsługi
  • gwarancja na całe życie

Dane techniczne:

Konstrukcja optyczna teleskop Newtona
Średnica soczewki obiektywowej (apertura), mm
114
Ogniskowa, mm 900
Liczba przysłony f/10,78
Maksymalne powiększenie, x 265
Ograniczenie wielkości gwiazdowej 12,4
Próg rozdzielczości 1,02"
Tubus ogniskujący zębatkowy, 1,25"
Średnica okularu 1,25"
Okulary KF 25, PL 10 mm, 7,5-22 mm
Soczewka Barlowa 2x
Lustro diagonalne nie
Szukacz Red Dot
Montaż Paralaktyczny niemiecki
Statyw stalowy
Wymiary, cm 98,5 x 42,5 x 27,5
Masa, kg 14,5

W skład zestawu poza teleskopem znajdują się:

1. „Zobacz wszystko!” – przewodnik astronoma
    Ten praktyczny przewodnik pomoże każdemu początkującemu zaplanować sesję obserwacji nieba, a następnie zrealizować ten plan. Napisany przez cenionego eksperta Alexandra Shimbaleva przewodnik poprowadzi Cię przez początkowe etapy drogi do wspaniałych odkryć. W przewodniku znajduje się wiele map gwiazd, na których uwzględniono najciekawsze ciała niebieskie. Komentarze pomogą Ci odnaleźć odpowiedni obiekt i ustawić teleskop we właściwy sposób. Korzystając z wielkoformatowych materiałów przedstawiających konstelacje i inne obiekty, dowiesz się, jak dany obiekt powinien wyglądać w trakcie obserwacji. Przewodnik zabierze Cię w podróż po niebie, podczas której poznasz 280 ciał niebieskich i dowiesz się, jak można je szybko odnaleźć na nocnym niebie, zbadasz powierzchnię Księżyca i będziesz obserwować planety Układu Słonecznego;
  2. Stellarium to oprogramowanie służące do tworzenia trójwymiarowych obrazów nieba, umożliwiające zobaczenie wszystkich obiektów, do których obserwacji wymagany jest teleskop o średnim lub nawet dużym powiększeniu. Wśród dostępnych obiektów znajduje się ponad 600 000 gwiazd, planety Układu Słonecznego, Księżyc, mgławice i Droga Mleczna. Oprogramowanie jest w stanie odtworzyć realistyczny obraz nieba w czasie rzeczywistym i umożliwia korzystanie z panoramicznych podglądów, dzięki czemu we własnym domu można obserwować wschody i zachody Słońca, zaćmienia i loty komet. Teraz możesz obserwować niebo nawet wtedy, gdy na zewnątrz leje jak z cebra;
  3. Zestaw plakatów przedstawiających ciała niebieskie (Księżyc, Słońce i inne gwiazdy, Układ Słoneczny).
    Trzy plakaty, na których przedstawione są znane ciała niebieskie. Na każdym plakacie znajdują się czytelne i ciekawe informacje na temat różnych obiektów. Plakaty mają wymiary 84 x 60 cm i zostały wydrukowane na błyszczącym papierze.
    Księżyc – plakat. Poznasz historię odkrywania Księżyca, dowiesz się, czym charakteryzuje się satelita Ziemi i poznasz odpowiedzi na pytania, które nurtowały ludzkość, np. o ciemne plamy na powierzchni Księżyca.
    Słońce i inne gwiazdy – plakat. Dzięki informacjom zawartym na tym plakacie dowiesz się, że choć Słońce zapewnia ciepło i światło planetom Układu Słonecznego, to wcale nie jest kosmicznym gigantem – istnieją setki gwiazd tysiące razy większych od Słońca. Na plakacie przedstawione są najważniejsze informacje na temat poszczególnych gwiazd, np. ich właściwości chemiczne i historia.
    Układ Słoneczny – plakat. Poznasz wiele interesujących informacji na temat planet Układu Słonecznego, np. ich skład, właściwości fizyczne i wiek. Niektóre opisy zawierają przewidywania dotyczące przyszłości danej planety, dzięki czemu ten plakat zabierze Cię w podróż po Układzie Słonecznym – w czasie i przestrzeni.
  4. Planisfera.
    To obrotowa mapa nieba, która pomoże Ci szybko i łatwo określić, które ciała niebieskie będą widoczne danego dnia i o danej godzinie. Pozwala ona odnaleźć konkretne konstelacje i inne ciała niebieskie widoczne na określonych szerokościach geograficznych i zaplanować sesję obserwacyjną. Planisfera jest bardzo łatwa w użyciu: wystarczy, że skoordynujesz datę na mapie nieba z godziną na tarczy, a otrzymasz dokładny obraz nocnego nieba. Planisfera jest niezawodna i będzie Ci służyć przez wiele lat.
  5. Kompas.
    Ludzie często zapominają, jak przydatny w trakcie obserwacji może okazać się kompas. Dzięki temu kompaktowemu kompasowi szybka orientacja w nieznanym miejscu i znalezienie północy nie stanowi problemu. Możliwość łatwego odnalezienia Bieguna Północnego, Gwiazdy Północnej i Wielkiej Niedźwiedzicy pozwoli Ci szybko rozpocząć obserwację.
  6. Okular powiększający 6,8-16 mm. Ten wspaniały okular może z powodzeniem zastąpić kilka innych. Regulując ogniskową, możesz zmienić stopień maksymalnego powiększenia bez potrzeby zmiany okularu. Dzięki temu możesz czerpać radość z obserwowania planet, nie zaprzątając sobie głowy dodatkową kalibracją.
  7. Futerał na teleskop Zongo 20. Ten futerał jest wykonany z wytrzymałego, wodoodpornego tworzywa, a wyściółka chroni teleskop przed uderzeniami. Futerał jest również wyposażony w uchwyty, które ułatwiają przenoszenie.

Wysyłka Teleskopu GRATIS!

Wszystkie teleskopy firmy Levenhuk wysyłamy bezpośrednio od producenta, dlatego płatności są przyjmowane jedynie za przedpłatą (przelew lub płatności elektroniczne).

Levenhuk to czołowy amerykański producent urządzeń i przyrządów optycznych takich jak mikroskopy, teleskopy, lornetki, lupy, monokulary, lunety i akcesoria do nich. Firma została założona w USA w 2002 r.
Plany Levenhuk przewidują założenie swoich oddziałów we wszystkich atrakcyjnych gospodarczo krajach świata do 2015r. Wszystkie produkty firmy Levenhuk, za wyjątkiem akcesoriów, są objęte gwarancja na całe życie.

Dane techniczne

Producent Levenhuk - USA
Wiek dziecka od 8 do 99 lat
Pojemność w litrach waga: 16,6 kg.
Wymiary opakowanie: 44×28×99 cm.
Materiał stal nierdzewna, optyka